För våra hyresgäster

Som hyresgäst hos oss ska du kunna trivas och känna dig trygg i ditt hem.

Du ska också kunna vara säker på att vi alltid är engagerade i ditt boende. Vi strävar efter att hela tiden bli bättre och genom att ha en aktiv dialog med dig som är hyresgäst kan vi tillsammans skapa ett ännu bättre boende.

Vi kommer fylla på med mer information här på sikt men till att börja med följer här några saker som kan vara bra att veta för dig som är hyresgäst hos oss.

Hyresbetalning

Du ska alltid betala hyran i förskott. Det betyder att du t.ex. betalar hyran för februari senast den sista vardagen i januari. Om du betalar in hyran för sent kommer en påminnelse, vilket innebär extra kostnader för dig. Vi hjälper dig gärna att lägga upp en autogirorutin så att hyran dras automatiskt från ditt konto varje månad. Kontakta oss så hjälper vi dig med detta.

Felanmälan

Om det uppstår fel i lägenheten, tvättstugan eller i fastigheten där du bor ska du göra en felanmälan. Det kan du göra på vår webbplats eller via telefon. Det anmälda felet åtgärdas av oss alternativt någon av våra underleverantörer.

Sopor och källsortering

Vid alla våra fastigheter finns särskilda soprum eller kärl för hushållssopor. För återvinningsmaterial hänvisar vi till kommunens återvinningsstationer, en lista över dessa hittar du här.

Grovsopor

Grovsopor är stora saker som inte går ner i din soppåse. Vi har ingen möjlighet att ta hand om dina grovsopor, så du måste själv lämna dem på kommunens på avfallsanläggning Strandmossen

Dela på...